2012 del 2.

Här kommer fortsättningen på hur mitt 2012 såg ut!
 
Augusti
Spelade fotboll och drack öl en, vad det skulle visa sig bli, regnig augustidag. Vi struntade i vädret och spelade ändå. Vi blev alla dyngsura men herregud vad kul det var.
 
Pysslade ihop en svartglittrig krage en dag. 
 
Annars blåste jag såpbubblor.
 
Åkte till Antons pappa som bor på landet. Plockade kantareller och gick på promenader med Ronja. 
 
Började på universitetet och var sjukt nervös + lycklig + förväntansfull. Kände mig lite som den här giffen. 
 
September
Hittade det här huset på väg till bussen och ville flytta in direkt. 
 
Bakade cupcakes en dag.
 
Fyllde år! Anton var världens finaste och hade tagit ledigt från jobbet för att överraska mig med tårta och presenter hemma. Så himla himla gullig <3
 
Fyllde lägenheten med ballonger till mitt kalas.
 
Hade en grej för omeletter. Åt minst en per dag under en tid. 
 
En dag på väg till bussen hade parken exploderat i rosa. 
 
Och träden började att förvandlas.
 
Jag och massor fina personer i klassen såg Veronica Maggio spela på Kalasmottagningen i Cloetta Center.
 
Blev sjuk en vecka och mådde pyton. Åt massor fikon och hoppades att det skulle råda bot på bacillerna, litegrann åtminstone.
 
Oktober
Hittade en säng i parken.
 
Och hösten kom till slut på riktigt. 
 
Sängen hade en dag fyllts med växter. 
 
Så blev det halloween och jag var enhörning. 
 
Fikade med Charlie och Martin. Charlie hade bakat urgoda scones och muffins. 
 
Åt sushi med Li, Elin, Josefin, Frida och Charlie en kväll innan vi gick på fest. 
 
Gjorde tomatsoppa typ tre gånger i veckan. Bästa höstmaten!
 
Och åt en dag en cupcake, var inte god dock.
 
November
Köpte vinterkängor med fluff i.
 
Pluggade väldigt mycket i november. Jessica och jag klurade och skrev tillsammans på vår essä.
 
December
Snön kom.
 
Jag åkte med Jim och Jammis till Hanna och Markus för att fira jul. Vi åt julgodis, drack glögg, spelade Uno och tittade på film. Och busade med deras lilla valp Ia såklart! 
 
Gick en decemberdag på teater med Jessica och såg Kärleksbrev.
 
Sedan åkte jag äntligen till min mamma och syster och alla hundarna i Skåne för att fira jul. Vi brukar strunta i traditionellt julbord och istället äta massor av fisk och skaldjur. Stannade i Skåne ungefär en vecka innan jag åkte hem och nu saknar jag dem allihop så det gör ont.
 
Så vips blev det nyårsafton. Jag och Anton begav oss tillsammans med Micke och Stella till Annikas och Basses nyårsfest. Väl där blev det bubbel, trerätters, snöbollskrig, quiz, dans, sura grannar, fyrverkerier och herre på täppan. Hade sjukt kul och det var verkligen den bästa nyårsafton någonsin.
 
Så såg min andra del av 2012 ut. En tid då jag fick många nya vänner, fick lära mig massor av nya saker och festade lite för mycket. Ett bra år!
 

Kommentarer
Postat av: lisa

verkar ha vart ett fint år.

Svar: Ja, det var ett bra år! :)
Malin

2013-01-07 @ 18:01:27
URL: http://popflickan.blogg.se
Postat av: Malin Aurora

Himlans fina bilder!

Svar: Tack snälla!
Malin

2013-01-09 @ 15:22:53
URL: http://vildblommor.blogg.se/
Postat av: Annika

Fina bilder! Mycket har hunnits med på ett år. Längtar till våren och sommaren när jag ser alla bilder från förra året :)

Svar: Tack vännen! Ja, jag längtar med!
Malin

2013-01-12 @ 11:39:35
URL: http://Aniiix.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0