Nils, kantareller och åh vilken god mat.

I helgen var jag hemma hos finaste finaste mamma. Det var en väldigt härlig helg som såg ut lite så här:



Nils, världens sötaste kisse, ville nosa på kameran.



Medan vi tittade på kvällsteve åt vi såna här godingar. Kokta musslor med persilja, smör och vitlök.







Dagen efter gosade jag mest med den här herrn.



Åt lite frukost...









... i mammas smått fantastiska kök.





Sedan begav sig vi alla in till staden. Nisse fick stanna hemma och vakta lägenheten.



På Erikshjälpen fyndades det örhängen och en fin brosch. Secondhand är ju för himla bra.



När kurret i magen slog till åt vi fransk gratinerad löksoppa.



Eftersom både mamma och jag numer är fransknördar åt vi tarte tartin till efterrätt. Det är en uppochnervänd äppelkaka kan man säga. Otroligt gott!



På söndagen gick mamma och jag mest i skogen och plockade frostbitna kantareller. Jag orkade inte ta med mig kameran ut i skogen utan lämnade den hemma med Nils, men fy vad fel det var. Skogen var så väldans höstvacker. Attans.

Nog om mig, hur har ni haft det? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0