Höstflicka.


Okej, nu kanske ni tycker att jag är knasig. Jag vet, sommaren är fantastisk. Det är den. Men jag kan inte låta bli att längta till hösten.

Jag är en höstflicka. Jag älskar hösten. Älskar. De röda löven. De orangea löven. De gula löven. De bruna löven. Den knastriga grusvägen som börjar stelna till av kylan. Vantarna som är för varma att ha på, för kalla att inte ha på. Vinden som rufsar till håret, hela tiden. Friskheten utomhus. Ljusen inomhus. Den varma chokladen. Alla jordbruna, mullvadsfärgade, orangea, röda, skogsgröna tröjor i höstkollektionerna.

Bläddrandet i tidningarna medan man lyssnar på vinden som ruskar om huset. Gräset som börjar tappa färgen. Hundarna som inte svettas ihjäl utan faktiskt kan springa efter bollen utan att flåsa extra. Skolstarten. Nya pennor, nya block. Nya bekantskaper. Längtan till skolan. Att inte längta till skolan. Vilja vara lite mer ledig.

Honungsburkar. Promenader med familjen. Komma hem. Sätta på té. Titta på Miss Marple på fyran.

Kunna använda högklackat utan att svettas ihjäl. Att ha strumpor i skorna. Att investera pengarna i en halsduk istället för solskydd. Det där mysiga med hösten. Det där kärleksfulla. Sådär när man är ute och går, tar den andres hand och ler mot varann.

Och så födelsedagen. Tårta. Umgänge. Gratulationer.

Min favoritårstid är hösten. Vilken är din? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0