Kalla kalla måndag.

Hallå ute i stugorna!

Minusgrader utomhus. Burr. Jag har nog upptäckt att jag inte är en vinterflicka. Jag är mer en vårtjej. Eller ja, en vårtjej som tycker om julen. Julen är underbar med glitter, lussebullar, janssons frestelse och snöbollar men kylan är jag inte mycket för. Men trots kylan är det så härligt med snö till julen! De senaste jularna har för mig och min familj varit totalt snöfria. Om inte lite frost i diket och det är väl inte så mycket att hurra för.

Ni får förlåta mig om jag är gnällig. Det är bara det att elementen i vår lägenhet har strulat ett tag nu. Det är lite kallt om näsan för tillfället.

Fast nu får jag dåligt samvete... Tänk alla hemlösa där ute. Som inte har någonstans att ta vägen. Som inte vet var de ska sova för natten...

Imorgon blir det att skänka de där kläderna jag har i påsen till Frälsningsarmén.

Kram på er alla

 

Min smyckesskål med allt möjligt i. En liten "gott och blandat" skål.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0