Om jag själv får välja.

Om jag själv får välja skulle vintern vara kort. Sisodär från december till slutet av februari. Våren skulle börja i mars och fortsätta enda till junis slut. Sedan skulle det vara sommar till augusti eller mitten av september. Hösten skulle vara enda till november. Vintern skulle bli kort.

Om jag själv får välja skulle jag varje tisdag befinna mig på en parkbänk i Paris. Vid bänken skulle det finnas en å med massor av guldfiskar i, som inte skulle bli uppätna av fåglarna. Vid bänken skulle det finnas små körsbärsträd med rosa och vita blommor och i trädens kronor skulle små gula fåglar sitta och kvittra med varandra. En bit ifrån bänken skulle ett café ligga. Cafét spelar jazz hela dagarna och ibland tar ägaren till cafét fram sin egna saxofon och spelar för gästerna i kvällssolen. Alla skulle vara tysta medan han spelade men efter att han avslutat sitt framförande skulle alla brista ut i skratt och applåder.

På den där bänken skulle jag sitta och njuta av min klubba som jag köpt av tanten längre ner på gatan. Hon som har haft sin godisbutik så länge som någon kan minnas.
Medan jag skulle sitta på den där bänken skulle solen värma mig, vinden leka med mina lockar och tårna viftas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0