Vive la France! Del 1.



Vi åkte till Arlanda på natten, sisodär runt klockan ett. Sedan tog vi flyget till Paris vid 06.50.



Sedan hamnade vi i Paris klockan 10.00 senare samma dag. Här är vi på en av Metros stationer. I bild ser vi Timo på bänken och mamma som tar kort. Vi har lite kortduell här tror jag.



Gatorna är rätt snirkliga i Paris upptäckte vi, så det blev mycket karttittande.



Utsikt från Villiers metro.






























Husen i Paris är otroliga med detaljer så vackra att man måste beundra dem länge länge länge.





Vårt fina hotell med världens trevligaste personal. Här skulle jag kunnat bott hur länge som helst.



Mamma kikar på hus.



Första kvällen åt jag en så god sallad med chevre på rostat bröd och med en god dressing till. Mums!



Mamma och Timo åt tarte tatin som är en slags uppochnedvänd äppelkaka. Urgod!



Mamma mumsar :)



En härlig fransman gjorde en liten pose när han såg att jag skulle ta kort, dock var kameran lite seg så jag hann inte riktigt med. Men ett leende fick jag i alla fall med! :)



Färgglatt!



Fransmännen älskar verkligen sitt rödvin :)

Del 2 av Parisbilderna kommer nån gång i veckan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0