Halv åtta hos mig.

Igår var Anton och jag på middag hos Basse och Annika. Vi bestämde oss några dagar sedan för att göra varsin "halv åtta hos mig" för varandra. Annikas och Basses bjudning såg ut lite så här:



Först blev vi utpuffade i vardagsrummet för att kika på menyn. Mycket mumsigt var med på den!





Därefter fick vi en fruktig välkomstdrink medan vi väntade på maten.


Jag var himla hungrig så förrätten hann jag äta upp innan jag fick något kort på den, men här har ni varmrätten i alla fall :) Fläskfilé med hasselbackspotatis med chilisås och vitlökssås. Mums!



Därefter blev det kaffe i de sötaste små kopparna och en god dooleys till det.



Sen blev det efterrätt innehållandes karameliserade päron med mandelflarn på och med glass och grädde till. Magiskt gott!

Tack snälla för den fina middagen, nästa vecka syns vi hemma hos oss! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0