Yoga och sånt.

Hej bloggen och hej fina läsare!

 

I måndags var jag på yoga. Den enda erfarenhet jag har av yoga är då jag bestämde mig för att testa det hemma helt själv. Jag hade en skiva med yogainstruktioner som jag hade fått i en tidning. Det gick väl inte speciellt bra med den där skivan, jag kunde inte riktigt koncentrera mig. Istället fnissade jag hysteriskt över hur otroligt rolig han lät. En allvarsam ton till krumelurmeningar och ord jag aldrig hört talas om.

 

 

Så man kan väl inte direkt påstå att jag var "väl förberedd" när jag anlände till gymet för ett 75 minuterspass av yoga.

 

För det första gick jag vilse i gymet. Kom till spinningrummet när jag skulle till omklädningsrummet. Sedan fick jag kränga upp det enda lediga skåpet med våld. När jag till slut förstod var yogarummet var (jag hittade det genom alla marschaller som brann där inne) gick jag förvirrat in och började peta på några mattor i hörnet.

 

 

Instruktören kom fram till mig och frågade om jag var ny. Jag svarade ja. Hade jag testat yoga förr? Nej. Hade jag gjort någon pilates? Nej. Instruktören svarade tyst "ooookejjjj" och sedan "du behöver inte vara orolig, vi ska ta det ganska lugnt idag". Sedan pekade han mot några andra mattor som var blå och sa att en sådan skulle jag ha.

 

 

Efter 5 minuter av passet njöt jag.

 

 

Efter 20 minuter trodde jag att jag skulle dö.

 

 

Efter 25 minuter slog kag knut på mig själv, tappade balansen och ramlade omkull (inte ståendes gudskelov). Instruktören och en tjej i orange fnissade. Jag höll på att skämmas ihjäl.

 

 

Efter 40 minuter tänkte jag rymma.

 

 

Träningsvärken blev ett givet kort. Till och med halsen gör ont. Jag vet inte om jag ska testa yoga någon mer gång. Förmodligen inte, men jag måste erkänna att lite sugen på revansch är jag.

 

 

Nu blir det att gå till skolan. Slutar klockan 12 sedan är det påååååsklov! Eller ja. Hemstudievecka.

 

 

Kram och hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0