Cupcakes och en misslyckad glasyr.

Hej hallå!

Idag har jag gjort cupcakes. Jag har följt det här receptet, dock inte fyllningen utan bara "basen".

 

Detta är vad jag använde mig av.



Smälta smör.



I med ägg och socker i en skål...



... och blanda sen.



I med mjölk och smör och vispa tills det blir puffigt.



Rör mjöl och bakpulver tillsammans i en annan skål.



Häll sedan i det i smeten.



I med massor vaniljsocker om man vill det. Jag vill.



Och så kokos!



I med smeten i formarna.

Tadaa! En liten cupcake. Jag försökte mig på att göra glasyr, vilket inte blev någon vidare succé. Jag får lära mig det till nästa gång för det skulle vara så tjusigt att ha på.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0