Julpyssel.

Igår ägnade jag mig åt lite julpyssel. Jag slog in små julklappar, funderade ut rim till paketen och på slutet av kvällen prydde jag apelsiner med nejlikor (åh vad gott det luktar!).



Julklappsinslagning.




I soffan framför de fyra adventsljusen rimmades det. Jag tycker inte riktigt om att göra rim som handlar om julklappen, är alldeles för rädd att man ska komma på vad det är i innan man har öppnat det. Så därför blev det rim som handlar om personen som ska få paketet istället.




Sedan var det dags för det mest väldoftande julpysslet hittills, nämligen att sätta nejlikor i apelsiner.




Det som blev över av nejlikorna fick hoppa i en muffinsform prydd av rosor och ta plats i en av våra hyllor. Där står den nu och doftar jul.

Kommentarer
Postat av: Annsofie

Kul med julklappsrim, har med rimmat på mina paket men som du säger är de lite lätt att lista ut vad det är innan man öppnar de hehe :)

kram

2010-12-21 @ 12:24:48
URL: http://misssofiiee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0