Kalla, soliga fredag.

Hej på er!

Eftersom jag inte gick ut något igår, var min rastlösa själ tvungen att tas med ut på promenad. Solen sken och lockade på mig, så det blev en tripp till Trädgårdsföreningen där jag pulsade genom snön. På vägen dit fyndade jag två dundersöta tallrikar med rosmotiv för fem kronor. Fem kronor! Nästan ett kriminellt pris.

Efter pulsandet i snön i parken gick jag vidare hemåt. På väg hem fick jag syn på en butik jag alltid velat besöka men inte gjort. Så jag steppade in där och trodde att jag hade kommit till himmelriket.

Norah Jones dova röst hördes ur högtalarna, överallt hängde vackra gamla föremål som hattar, skor och scarves. Rader av klänningar i alla färger, jackor i gamla snitt, byxor med vackra mönster och väskor som jag skulle velat bära hem allihop.

Efter att ha gapat i fem minuter vandrade jag omkring i butiken, allt pillades på. Jag kunde inte förmå mig att gå därifrån förrän jag tittat på allt jag såg. Plaggen var lite för dyra för min plånbok just nu, men jag bara måste gå dit någon dag när den är lite mer välfylld.

Jag beslöt mig för att gå till Röda Korsets butik, och lämnade Misoui som himmelriket heter. I Röda Korsets butik hittade jag ett riktigt fynd. En norsk lusekofta under 100-lappen. Den fick följa med mig hem.

Nu ska jag färga håret. Jag önskar jag vore naturligt rödhårig... Det vore nåt.

Ha det bra!

 

Julfrukost! Filmjölk med pepparkakor. Mums.



Parken var vacker full med snö...



... där träden bar bollar med kristallkronor i.



Mitt fynd.





Sötnosarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0